رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تروریست خوب یا بد وجود ندارد بر لزوم تشکیل جبهه واحد علیه شبه‌نظامیان کُرد تاکید کرد.

علیه کُردها باید متحد شویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه در دیدار با همتای آمریکایی خود ضمن تاکید بر حفظ همکاری‌های دوجانبه، خواستار تشکیل جبهه واحدی علیه شبه‌نظامیان کُرد در سوریه شد.

اردوغان و «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی جلسه 45 دقیقه‌ای پشت درب‌های بسته و در حاشیه نشست گروه 20 در چین، برای اولین بار بعد از کودتای 15 جولای در ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان با بیان اینکه دو کشور (ترکیه و آمریکا) «روابط ویژه‌ای» با یکدیگر دارند، تاکید کرد آمریکا باید رویکرد مشترکی را علیه تمام سازمان‌های تروریستی، مانند آنچه که کشورهای عضو ناتو انجام می‌دهند، اتخاذ کند.

وی گفت: «تروریست خوب یا تروریست بد وجود ندارد. هر نوع از تروریسم، بد است.»

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه مبارزه این کشور با سازمان‌های تروریستی مانند داعش، پ.ک.ک و شبه‌نظامیان کُرد در سوریه ادامه خواهد داشت، افزود: «نمی‌خواهیم در مرزهای جنوبی‌مان گذرگاه تروریستی ایجاد شود.»

این در حالی است که آمریکا پیشتر به ترکیه هشدار داده بود عملیات نظامی‌اش در سوریه را به مبارزه با داعش متمرکز کند و از درگیری با شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه اجتناب کند.

روسای جمهور ترکیه و آمریکا در این دیدار درباره بازگرداندن «فتح‌الله گولن» مخالف آمریکانشین دولت ترکیه، نیز گفت‌وگو کردند.

اردوغان گفت ترکیه مشغول آماده‌سازی پرونده‌های جدیدی علیه گولن بوده و وزرای دادگستری و خارجه ترکیه به همراهی هیئتی به ایالات متحده سفر خواهند کرد تا فرایند استرداد او را بررسی کنند.

اوباما نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد آمریکا متعهد است تا طراحان و عاملان کودتای نافرجام را به دست عدالت سپرده و بار دیگر این اقدام را محکوم می‌کند.

وی همچنین گفت مهم است کار امن کردن مرزهای ترکیه و سوریه را به پایان برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.